Tre tips til en sund krop i en travl hverdag

Vi vil alle gerne have en sund og velfungerende krop, og det kan være svært i hverdagen at finde overskud til at dyrke motion, lave sund mad og lignende, selvom vi godt ved, at det er godt for kroppen. Hvis du gerne vil have en sundere krop, men synes det er uoverskueligt med lange komplicerede træningsprogrammer og kostplaner, kan du læse videre her for nogle simple tips.

Spis kosttilskud: fiskeolie

Der er mange, som ikke spiser den mængde fisk, der anbefales, og derfor får de heller ikke nok fiskeolie. Det kan derfor være et oplagt tilskud at supplere kosten med, og det er ikke noget, som kræver meget tid og overskud fra din side. Det eneste du skal gøre er at købe fiskeolie, og så kan du tage det hver dag til din morgenmad for eksempel.

Som med så mange andre ting findes der også forskellige typer og mærker inden for fiskeolie. Der findes et stort udvalg af fiskeolie, så det burde være til at finde noget, som du kan lide. Hvis du føler dig meget træt i hverdagen, kan det også være en god idé at spise almindelige vitaminpiller.

Lav en overskuelig madplan eller bestil en måltidskasse

Vi har alle haft perioder, hvor vi bestiller take away lidt for ofte. Det kan være svært at have overskud og ikke mindst tid til at lave nogle gode og sunde retter fra bunden, når man kommer sent hjem fra arbejde.

En løsning kan være, at du laver en overskuelig madplan udelukkende med retter, som ikke tager lang tid at lave. Du kan for eksempel handle alt ind søndag aften, så du kun skal lave maden og på den måde slippe for også at finde tid til at handle hver dag.

Det er også en mulighed at bestille måltidskasser. På den måde skal du hverken handle eller planlægge.

Løb en tur inden arbejde

Det kommer selvfølgelig an på, hvor tidligt du møder, om du kan nå en løbetur inden arbejde. Ikke desto mindre er det en god måde at få forbrændt nogle af de daglige kalorier, hvis du har en tætpakket hverdag. Løb er en god motionsform for den travle person, da du kan forbrænde kalorier og få motion på intet mindre end 20 minutter. Det er en stor fordel for dig, som har travlt, fordi du ikke skal bruge tid på for eksempel at tage ned i fitnesscentret, men bare skal ud ad døren.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.