Blog

Her er 3 moderne måder at spise på

Der findes et hav af måder at spise på, og vi danskere er blevet mere og mere bevidste om, hvad vi putter i munden – og hvad vi ikke gør. Der findes en masse forskellige betegnelser for, hvordan folk vælger at spise, og imens nogle tror på, at veganerlivet er den rette vej, spiser andre efter paleo-diæten. I dag kan du være alt fra vegetar, fleksitar og pescetar, og alle har deres helt særlige regler for, hvad man må spise. Sensekost, juicekur, Atkins og 5:2 er også meget oppe i tiden, imens andre mennesker spiser efter sin blodtype, stofskifte eller stjernetegn. En helt anden type mennesker forsøger måske at sænke deres kolesteroltal gennem kosten, og andre igen sværger til LCHF-kuren. Vi lever alle forskelligt, og det kan være temmelig vanskeligt at finde rundt i danskernes mange forskellige spisevaner. I denne artikel præsenterer vi dig for 3 af de mest populære måder at spise på lige nu.

Vegetar

Flere og flere danskere vælger at prøve kræfter med vegetarisme, ofte på grund af dyrevelfærd eller på grund af hensynet til klimaet, som vi efterhånden har lært, belastes meget af vores kødproduktion. Mange mennesker i dag forsøger at undgå animalske produkter som kød, mælk, æg og fisk i deres kost, og for dem er grøntsager, frugt, nødder og korn hovedingredienserne i deres kost.

Vegetarer spiser hverken kød, fjerkræ, fisk eller skaldyr, og nogle vegetarer forsøger helt at undgå alle former for mejeriprodukter og æg. Da vegetarernes kost er plantebaseret, er bønner, linser og bælgfrugter meget vigtige, fordi de fungerer som hovedkilden til det protein, som vegetarerne ikke får fra kød. Hvis du har lyst til at vide mere om livet som vegetar, så findes der et hav af dokumentarer på området. Måske du kan finde én på online-tjenesten Couchtuner. Med Couchtuner kan du finde et hav af film, serier og dokumentarer i høj kvalitet, som du kan streame gratis. Har du lyst til selv at prøve kræfter med vegetarmad, finder du en masse forskellige vegetariske opskrifter på nettet.

Stofskifte

Der findes mange symptomer på, at ens stofskifte er i ubalance, eksempelvis træthed, manglende overskud, bedrøvelse, glemsomhed, vægtproblemer, ømme muskler og koncentrationsbesvær. Nogle mennesker mener, at man selv kan gøre en masse på at påvirke sit stofskifte i en positiv retning, blandt andet ved at spise på en særlig måde. Alt efter, om du vil hæve eller sænke dit stofskifte, skal du spise noget bestemt – i hvert fald hvis du spørger disse mennesker. Søger du på nettet, kan du finde flere informationer om, hvordan du spiser efter dit stofskifte.

5:2

Mange kender 5:2 som en form for fastekur, hvor det gælder om at tabe sig. Men nogle mennesker bruger også 5:2-kuren til at lære at mærke efter i sig selv, hvad deres krop har brug for.

I 5:2 handler det om, at man 5 dage om ugen spiser, som man plejer, og på de 2 andre dage indtager man kun meget få kalorier. Derfor opfattes kuren af mange som faste.

Én af grundene til, at kuren er blevet så populær over de senere år, er, at hvis man ønsker at tabe sig, så muliggør 5:2, at man stadig kan deltage i sociale sammenhænge, man plejer, og man behøver ikke sidde og takke nej til en masse lækker mad. Med 5:2 kan man nemlig nemt planlægge sine fastedage, så de ikke ligger lige oven i et socialt arrangement.

Er du stadig forvirret omkring, hvordan du bør spise for at holde dig sund, så er vores bedste tip, at du følger Fødevarestyrelsens officielle kostråd.

Miniguide om fortykningsmiddel

Fortykningsmiddel er et betydningsfuldt pulverprodukt for personer med synkebesvær, der kan anvendes i både mad og i drikke.

Er du eller et familiemedlem ramt af dysfagi, er der brug for både produkter og gode tiltag i hverdagen, som kan hjælpe personen med synkebesvær til at få størst muligt glæde ved mad og drikke.

Herunder finder du en miniguide, som fortæller om, hvordan det bedste fortykningsmiddel virker, og du får gode råd til korrekt dosering af pulveret.

Hvordan vælger jeg det bedste fortykningsmiddel?

Det har stor betydning for mad- og drikkeoplevelserne, at du går efter høj produktkvalitet, når du køber fortykningsmiddel. Der findes mange forskellige udgaver, og de varierer i egenskaber og kvalitet.

De bedste produkter er dem, som:

  • Kan bruges til både mad og til drikke
  • Kan tåle at blive opvarmet og frosset ned
  • Ikke påvirker smagsoplevelsen
  • Opretholder sin konsistens i munden og ikke nedbrydes af spyt

Det er vigtigt for at undgå fejlsynkning, at produktet ikke kan nedbrydes af spyt. Hvis maden eller væsken ændrer karakter og konsistens i munden, kan personen med synkebesvær risikere at få sværere ved at synke. Derfor skal dit produkt opretholde konsistensen på maden eller væsken, når pulveret tilsættes.

Dette sikrer du dig ved at vælge produkter med amylaseresistente egenskaber.

Vælg imellem forskellige produktstørrelser

Du kan finde fortykningsmiddel i forskellige mængder. Produkterne fås fra 400g og op til 2kg. Det er muligt at opbevare kvalitetsprodukter i op til 14 måneder efter produktionsdato.

Hvis det er første gang, du skal købe produkt til fortykning af mad og væsker, kan det være praktisk at starte med at købe produkter i 400g eller 500g.

Hvis du allerede er vant til livet med synkebesvær enten hos dig selv eller et familiemedlem, kan det svare sig både praktisk og økonomisk at vælge de større produktudgaver på 2kg.

Middel til fortykning kan bruges til mad med modificeret konsistens. Det vil sige mad, som er blødt eller cremet.

Du kan bruge fortykningsmiddel i alle former for væsker lige fra mælk og saft over juice til supper. Fordelen ved at vælge kvalitetsudgaver er, at væskerne tåler opvarmning og nedfrysning.

Vær opmærksom på korrekt dosering

For at dit middel til fortykning af mad og væsker opnår sine rette egenskaber, skal du forholde dig til dosering.

Mens det er op til dig at vælge dén produktstørrelse, som passer til individuelle behov, skal du være opmærksom på korrekt dosering af pulveret til mad og drikke.

Det er vigtigt, at du følger de pågældende anbefalinger, som findes på dit produkt.

Der er forskel på, hvor meget pulver der skal tilsættes mad og væske, da det afhænger af type og udgave.

Som tommelfingerregel kan du gå ud fra, at der skal bruges cirka 1-2 spsk. pulver til 1dl væske.

På samme måde gælder hovedreglen, at der skal anvendes mere pulver til opblanding i varme væsker, end der skal bruges til opblanding i kolde drikke.

På hver produktpakning finder du en udførlig doseringsvejledning, som du skal benytte dig af, så du er sikker på at få den bedste og optimale anvendelse med dit fortykningsmiddel.

Gå på slankekur med måltidskasser

Vil du gerne tabe dig et par ekstra kilo? I så fald er der rigtig mange måder, hvorpå dette kan lade sig gøre. Uanset hvilken løsning du vælger, er der dog ingen tvivl om, at en slankekur er svær at overholde. Derfor kan du med fordel få hjælp til din kur med en måltidskasse. Der er rigtig mange fordele ved at gå på slankekur med en måltidskasse, og disse kan du blive meget klogere på her i artiklen.

Spis varieret og sundt hver eneste dag med en måltidskasse

En slankekur kræver rigtig meget planlægning, i og med at den kræver, du sætter dig ned og får skrevet liste efter liste over, hvad du må spise, og hvad du skal handle ind til hver eneste uge. Det er de færreste mennesker, der har tid og overskud til dette, hvorfor man hurtigt kan ende med at ryge tilbage i de gamle og usunde vaner. I stedet bør du overveje at bestille måltidskasser til slankekuren, så du kan spise varieret og sundt hver eneste dag, uden at du behøver at planlægge det.

Der findes i dag et stort og spændende udbud af måltidskasser, og nogle af dem henvender sig direkte til dig, der ønsker at gå på slankekur og tabe dig et par kilo.

Slip for at skulle planlægge madlavningen og handle ind

Med en måltidskasse slipper du altså for at sætte dig ned og planlægge, hvad du skal spise, ligesom du slipper for at handle ind. I stedet får du en måltidskasse leveret lige til din hoveddør, der indeholder alt det, du skal bruge til en omgang sund og velsmagende mad. Det sværeste, når man er på slankekur, er at finde inspiration til sund mad, der samtidig er rigtig lækkert. Med en sund måltidskasse til slankekuren er dette ikke noget problem, og du vil med garanti få smagt en masse spændende og lækre retter, du aldrig har hørt om før.

Med en måltidskasse bliver din slankekur nemmere

Der findes i dag mange forskellige leverandører, når det kommer til måltidskasser. Der findes eksempelvis kasser, der er målrettet studerende, hvorfor de er billigere. Endvidere findes der måltidskasser med fokus på økologi, og der er tilmed kasser til dig, der gerne vil tabe dig. Vælger du den sidstnævnte løsning, vil det med garanti være en kærkommen hjælp for dig under din kur. I kassen medfølger nemlig de nødvendige råvarer, du har brug for til at kunne lave sund mad, ligesom der ligger en opskrift. Det bliver således ikke lettere for dig at tabe dig, da du får alt den hjælp til kosten, du kunne drømme om.

Fokuser i stedet på at få masser af motion

En slankekur kræver som sagt rigtig meget af dig, og det er bestemt ikke nemt at overholde en slankekur. Derfor kan du lige så godt få alt den hjælp, du kan, og her kan du med fordel vælge at bestille en sund måltidskasse. På den måde kan du i stedet fokusere på at komme ud og få noget motion, da der mere eller mindre er sørget for kosten. Det eneste, du skal gøre, er at forberede maden. Du vil derfor med garanti opleve, at slankekuren bliver nemmere at overholde.

Virtual Reality fitness-apps – det nye sort

Virtual Reality fitness-apps bliver mere og mere populært. Vi fortæller her om udviklingen af Virtual Reality og ser på, hvad der findes af fitness-apps på dette marked.

Virtual reality er populært som aldrig før. Teknologien bruges indenfor brancher som sundhed, hotel, undervisning og i spil som online casinoer. I sundhedssektoren har man brugt virtual reality til at simulere operationer, mens man i hotelbranchen har brugt det til for eksempel at lave virtuelle ture på hoteller via hjemmesider, så kunderne kan se værelser og faciliteter, før de booker det. Læs videre

De mest intense kalorieforbrændende sportsgrene til din slankekur

Vil du gerne tabe dig hurtigt på en sund og sikker måde? Så læs med her hvor vi fortæller dig om de typer sport, som brænder flest kalorier.

Mange mennesker, som gerne vil tabe sig, kender nok alt til slankekure og træningsprogrammer. Pulverkure, fastekure, fedtkure, juicekure og kure med nul kulhydrater. Men skal man være helt ærlig overfor sig selv, handler det nok mere om ønsketænkning end om magi. For vægttab er egentlig et meget basalt regnskab, som handler om at indtage færre kalorier, end man taber sig, for så begynder kroppen nemlig at tære på de fedtdepoter, man har oplagret. Læs videre

Værn om din mentale sundhed

Hvis du går op i sundhed, er der mange ting, som skal hænge sammen. Dette indebærer kost og motion, men også din mentale sundhed er vigtig. Hjernen har nemlig brug for flere pauser, end man skulle tro.

Hvad er vigtigt i din hverdag?

Når det handler om mental sundhed, kan det være en god idé at spørge dig selv om, hvad der er vigtigt for dig. Der kan nemlig være mange ting, som er med til at køre dig ned psykisk. Det kan være en dårlig arbejdsplads eller en ven, som altid fortæller dig, hvad du gør forkert.

For at du skal have det godt, er det vigtigt, at du gør ting, som gør dig glad. Du behøver ikke nødvendigvis at leve tilværelsen ligesom alle andre, hvis dette ikke bringer dig glæde. Et eksempel kan være, at du ikke behøver at arbejde fuld tid, hvis du i virkeligheden hellere ville bruge tiden på noget andet. Har du ikke et fuldtidsarbejde, kan du dog godt få nogle problemer med din økonomi.

Tjen penge nok selvom du ikke arbejder fuld tid

En af de store motivationsfaktorer til, at folk går på arbejde, er at det er sådan, man tjener penge. Hvis du har lyst til at arbejde færre timer om ugen, er der dog andre måder, hvorpå du kan få pengene på din opsparing til at vokse.

Når dine penge står i banken, bliver de påvirket af inflation. Dette gør, at pengene, efterhånden som årene går, bliver mindre værd. Derfor kan det være en god idé at investere dine penge. Hvis du laver en succésfuld investering, har du mulighed for at stå med flere penge mellem hænderne efter nogle år.

Hvad skal jeg investere i?

Der er mange forskellige typer investeringer, du kan foretage. Dette kan være investering i aktier eller obligationer. Men det kan også være investering i kryptovaluta. Inden du investerer, er det en god idé at sætte dig grundigt ind i emnet.

Dog behøver du ikke at være ekspert, da man kan investere ved hjælp af krypto-robotter. Disse robotter køber og sælger, når det er mest gunstigt, og på den måde får du det størst mulige afkast. Læs mere om krypto-robotter på coinbox.dk/bitcoin-rush/.

Træd ud af præstationskulturen

Når det handler om mental sundhed, handler det i høj grad også om at give sin hjerne, de pauser, som den har brug for. I det samfund vi lever i, skal man hele tiden præstere fra man er et helt lille barn.

Derfor kan det være en god idé at begynde at dyrke en aktivitet, som ikke handler om at præstere. Det kan eksempelvis være, at du begynder at male eller spille guitar, men hvor du ikke nødvendigvis hele tiden skal vise andre, hvor meget du har lært.

Motion for de travle

Selvom de fleste mennesker, har en travl hverdag, er der ingen tvivl om, at en sund livsstil er en prioritet for mange. Det kan være svært at klemme motion ind i hverdagen, når du ikke har overskydende tid. Læs mere om hvordan du kan inkorporere motion i en travl hverdag.

Tag trappen

Du har sikkert hørt det en million gange før, men det er genialt at få inkorporeret motion ved at tage trappen. I mange situationer går det endda hurtigere at tage trappen end elevatoren eller rulletrappen. Trapper er gode, fordi de træner benmuskulaturen og giver mulighed for at få pulsen op. I træningscentre er der endda såkaldte trappemaskiner, så leder du efter motion uden at bruge tid i fitnesscenteret, er trappen virkelig et godt valg.

Cykl på arbejde

Hvis du bor nogenlunde i nærheden af dit arbejde, er det en rigtig god idé at tage cyklen. Ud over at det giver dig frisk luft, som er med til at kvikke dig op om morgenen, kan du være sikker på, at din puls ryger op, når du forcerer bakker og andre forhindringer.

Desuden går det forholdsvis hurtigt at cykle, og det er altså ikke fordi, at du behøver at stå meget tidligere op, for at tage cyklen på arbejde. I mange tilfælde kan du endda spare tid.

Gå, gå, gå

At gå en tur er en rimelig undervurderet form for motion. Mange føler, at hvis de skal træne, skal de mindst sætte en time af i fitnesscenteret. Men mindre kan sagtens gøre det.

At gå er en mere skånsom form for motion, og derfor kan du sagtens inkorporere en lille gåtur hver dag. Hvis du gerne vil have ekstra meget ud af gåturen, er det en god idé at gå til, da pulsen dermed stiger.

Let styrketræning

Hvis du ikke føler, at du har tid til at dyrke motion i længere tid ad gangen, kan du sagtens lave let styrketræning, mens du arbejder. Hvis du sidder på et kontor foran en computer, er det let at have nogle håndvægte liggende.

Når du skal læse noget igennem eller lave lignende aktiviteter, som ikke kræver, at du har begge hænder på tastaturet, kan du passende tage en håndvægt i den ene hånd, og lave nogle lette styrkeøvelser.

Denne form for træning kan du med fordel også bruge, hvis du skal slappe af efter arbejde. Det kan være, at du er kommet hjem efter en hård dag, og gerne vil spille nogle online spil. Her er håndvægtene gode.

Spil online kræver nemlig ikke det store af dig. Du kan overveje at spille på casino online. Det er muligt at spille spil gratis, men husk at tjekke dagens deal for at se, hvilke bonusser der er, den pågældende dag du spiller.

 

Kaffens naturlige egenskaber – det vidste du ikke om kaffe

Drikker du også kaffe hver eneste dag? I så fald er du langtfra alene. Men har du egentlig styr på din kaffe, og hvordan du får mest ud af den? Selvom rigtig mange danskere går og hælder kaffe i sig hver dag, er det faktisk de færreste, der kender kaffens naturlige egenskaber, og der er således mange, der faktisk slet ikke ved ret meget om kaffe. Er det også tilfældet for dig, er du kommet til det helt rette sted. Her i artiklen kan du nemlig få en masse ny viden om kaffe og blive præsenteret for alt det, du højst sandsynligt ikke vidste om kaffe.

Kaffe er i stand til at skærpe din hjerne

Der er rigtig mange, der er af den opfattelse, at man bestemt ikke bør drikke ret meget kaffe dagligt, da det resulterer i ødelagt nattesøvn samt voldsom hjertebanken. Kaffe har dog en lang række gode og naturlige egenskaber, som du kan blive meget klogere på her i artiklen. Først og fremmest er kaffe i stand til at skærpe din hjerne, og derudover kan du købe kaffe, der indeholder mange antioxidanter, hvilket er rigtig godt for dig. Faktisk kan du i dag købe kaffe, der har nogenlunde den samme mængde antioxidanter som en kop te.

Få kampklare hjerneceller

Derudover er der nogle naturlige egenskaber i kaffe, der gør dine hjerneceller kampklare. På den måde kan det altså føles som et fix, hver eneste gang du brygger en kop kaffe til dig selv. Det skyldes naturligvis den koffein, der er i kaffe, da koffein går ind og påvirker din fornemmelse af træthed. Endvidere har kaffe en meget positiv effekt på åreforkalkning i benene. Det vil altså sige, at hvis du har problemer med at gå meget mere end 100 meter på grund af åreforkalkning i dine ben, kan tre kopper kaffe være lige netop det, som du har behov for.

Undgå kolesterol ved at anvende et kaffefilter

Det skal nævnes, at det er godt at anvende et filter, når du skal lave din kaffe, da du på den måde undgår kolesterol. Det forholder sig sådan, at kaffe indeholder nogle stoffer, der hedder kahweol og cafestol, som er kolesterollignende stoffer. Disse stoffer er i stand til at påvirke dit blod og dets indhold af LDL, som er den form for kolesterol, der er skadelig for dit blodkredsløb. Men når du bruger et kaffefilter, undgår du disse stoffer, der kan være meget skadelige for din generelle sundhed.

Sådan kan du få endnu mere ud af din kaffe

Der er således mange gode og brugbare tips, du med fordel kan følge, hvis du gerne vil have mest muligt ud af din kop kaffe, og du er forhåbentlig nu blevet en smule klogere på kaffens naturlige egenskaber. Det vigtigste er dog, at du ikke tænker, at det er usundt at drikke kaffe, men at kaffe har mange egenskaber, der er gode for dig og din krop. Vil du have endnu mere ud af smagen i din kaffe, kan du med fordel investere i en kaffemaskine med kværn. Der findes i dag et stort udvalg af kaffemaskiner, og der er ingen tvivl om, at du får en god og solid maskine, når du vælger en kaffemaskine med kværn.

Derfor skal du vælge en måltidskasse

Det er blevet mere og mere populært blandt danskerne at købe måltidskasser. Det kan der være vidt forskellige grunde til. Uanset hvad kan man dog ikke komme uden om, at måltidskasser er en kærkommen hjælp i en travl hverdag – hvilket de fleste mennesker i dag har. For rigtig mange mennesker er det utroligt stressende og uoverskueligt, at man hver eneste dag er nødsaget til at finde på noget nyt og spændende at lave til aftensmad. Endvidere skal man sætte tid af til at handle ind. Det slipper du for med en måltidskasse.

En måltidskasse er en stor hjælp i hverdagen

Den mest hyppige årsag til, hvorfor flere og flere danskere investerer i måltidskasser, er altså, at det er en stor hjælp i en hverdag, der er præget af mange aftaler og deadlines. Med en måltidskasse slipper man for at skulle tænke over, hvad man skal lave til aftensmad til familien, og det er bestemt en stor hjælp. Her er man nemlig konstant nødt til at tænke kreativt, så man ikke bare serverer det samme aften efter aften, men i stedet får lavet et sundt og nærende måltid. Der er altså rigtig mange krav til aftensmaden i dag, og derfor er en måltidskasse en meget stor hjælp.

Slip for at handle ind til aftensmaden

Ikke nok med at du slipper for at skulle finde på noget at lave til din familie, slipper du tilmed for at skulle handle ind. Når man modtager sin måltidskasse, følger der nemlig alle de nødvendige ingredienser og råvarer med. Det skal dog nævnes, at der er visse måltidskasser, hvor det er nødvendigt, at du har nogle krydderier selv – men det er vel til at overkomme. Overvej lige, hvor meget tid du kan spare i din hverdag, hvis du aldrig mere behøver at handle ind til aftensmaden. Denne tid kan du så vælge at bruge på det, der rent faktisk betyder noget for dig – såsom din familie.

Få sund og nærende mad hver eneste aften

Med en måltidskasse er tilberedningen af maden det eneste, du skal forholde dig til. Du får nemlig samtlige råvarer leveret lige til din dør, så du er garanteret et sundt og nærende måltid mad hver aften. Der findes i dag rigtig mange lækre måltidskasser at vælge imellem. Det vil sige, at du med garanti vil kunne finde lige præcis den måltidskasse, der passer til jeres familie. Hvad end I gerne vil spare penge, eller hvis der er nogen i familien, der er vegetar eller veganer.

Spar mange penge ved valg af en måltidskasse

Der er altså rigtig mange gode grunde til, at du bør vælge en måltidskasse. Det er tidsbesparende, og det gør, at du får en lettere og mere fleksibel hverdag. Du skal nemlig aldrig mere tænke over, hvad du skal lave til aftensmad til familien. Endvidere behøver du ikke handle ind til aftensmaden igen. Du skal blot lave det, hvilket for rigtig mange danske familier er en aktivitet, som man har det sjovt med sammen. Endelig kan du også spare mange penge på måltidskasser, da du undgår de mange dumme og spontane køb i supermarkedet.

Får du gæster over til middag? Læs med her

Får du gæster over til middag? I så fald er det sikkert i din interesse at give dem en rigtig god og hyggelig aften, hvor de samtidig får noget lækkert at spise. Det er dog ikke altid, at man har lige meget overskud til at få gæster i weekenden. Det gælder især ikke, hvis man har haft en lang og travl uge på arbejdet. Heldigvis er der masser af hjælp at hente her i artiklen, hvis du gerne vil skabe det perfekte middagsselskab for dine gæster, uden at du behøver at bruge flere timer på det.

Få restaurantoplevelsen hjem til dig

Når man får gæster på besøg, er det først og fremmest vigtigt, at der er helt styr på maden. Men har du ikke haft tid til at handle ind eller planlægge madlavningen i løbet af ugen, kan det virke meget uoverskueligt. Heldigvis findes der flere virksomheder, der bringer mad ud – og det er altså ikke simpel og kedelig mad, men lækkert og velsmagende mad, så det nærmest føles, som om man befinder sig på en restaurant. En af disse virksomheder er eksempelvis ChefMade, og ChefMade bringer restaurantoplevelsen hjem til dig, så du selv slipper for at skulle handle ind og lave mad til dine gæster.

Vigtigt at servere de korrekte drikkevarer

Når der er helt styr på maden, er det mindst lige så vigtigt, at du sørger for at servere de korrekte drikkevarer. Når du skal servere et fint måltid for dine gæster, er det ofte oplagt at servere vin dertil, og du finder her den rigtige vin til maden. Du bør dog huske, at det langtfra er alle, der kan lide vin. Hvis du ønsker at give dine gæster en god aften og det bedste indtryk af dig som vært, bør du undersøge, hvad dine gæster drikker, så du kan handle drikkevarer ind herefter.

Bidrag til den gode stemning med musik og levende lys

Når der er styr på både drikkevarer og vin, skal du faktisk ikke foretage dig andet end at sørge for, at stemningen er i orden, og at der er et nydeligt opdækket bord til dine gæster. Selvom maden og drikkevarerne naturligvis er alfa omega, er det bestemt også med til at bidrage til den gode stemning, hvis dine gæster bliver mødt af lidt lækkert musik, levende lys og et smukt spisebord. Til det kan du eksempelvis købe nogle fine servietter og noget nyt service. På den måde vil du med garanti give dine gæster et rigtig godt indtryk.

Forbered nogle underholdende selskabslege

Hvis du får gæster til middag, kan det endvidere være en god idé at tænke over lidt underholdning. Det behøver naturligvis ikke være noget, du går sindssygt meget op i og planlægger i flere detaljer, men det er bare ikke altid, at snakken går lige let mellem mennesker. Derfor kan du for eksempel forberede nogle sjove selskabslege eller have et par brætspil klar. Det vil med garanti være gode hjælpemidler, hvis der skulle opstå en smule stilhed blandt jer. Du har forhåbentlig nu meget mere mod på at få gæster over til middag, også selvom du ikke har haft særlig god tid til at forberede noget i løbet af ugen.