Blog

Vælg miljøvenlige løsninger

Er du på udkig efter et sted, der forhandler bæredygtige produkter, du kan få god gavn af i hverdagen? Så bør du overveje at tage et kig hos Plant2Plast A/S, hvor de forhandler et godt og varieret udvalg af lækre produkter. Her byder de blandt andet på miljøvenlige tallerkner i bambus, take-away emballage samt meget mere. Find hele udvalget, når du klikker dig ind forbi plant2plast.dk

Find tallerkner i bambus og meget mere

Besøger man hjemmesiden, vil man hurtigt få øjnene op for det gode og varierede udvalg, Plant2Plast A/S har at tilbyde. Dog er det ikke det eneste gode, hjemmesiden står inde med. Her har de nemlig også valgt at lave bæredygtige produkter, for at skåne miljøet lidt mere. Hos Plant2Plast byder de blandt andet på miljøvenlige tallerkner i bambus, som fås i flere forskellige slags, hvor du kan vælge mellem flere forskellige størrelser, dybder og designs. Dette giver dig rig mulighed for at finde frem til de helt rette, du skal bruge. Disse forhandles både til private og erhverv, så du kan servere lækker mad når og hvor som helst. Find udvalget af miljøvenlige tallerkner i bambus på plant2plast.dk.

På udkig efter take-away emballage?

Når du besøger Plant2Plast A/S, kan du ikke gå glip af deres fine udvalg af engangsservice. Herinde har de et velassorteret udvalg af hverdagsprodukter, der er til fordel for dig. Ikke blot er de smarte og fine i design, men oveni er alle produkterne herinde bæredygtige. Hos Plant2Plast A/S forhandler de blandt andet et godt udvalg af take-away emballage, der perfekt kan benyttes ved forskellige spisesteder. Blandt udvalget finder du både forskellige slags skåle, bokse, bakker samt meget mere. Dermed kan du servere varmt mad to-go, og sørge for at maden bliver bevaret på bedste vis. Dette er det rette valg for dig, der leder efter praktisk take-away emballage og samtidig kunne tænke dig noget, der kan skåne miljøet. Find udvalget på plant2plast.dk

5 grunde til at fitness er vigtig for din personlige succes

Rigtig mange danskere dyrker fitness, og i dag findes der sågar efterskoler med speciale i idræt, så børn og unge kan fordybe sig i deres interesse. Vejstrup er et eksempel på en fitness efterskole på Fyn, hvor en af linjerne er fuldkommen dedikeret til fitness.

Men selv om mange forbinder motion og bevægelse med en sundere fysik, så kan man faktisk lære meget mere af fitness, end hvad man umiddelbart skulle tro. Med fitness kan man nemlig ikke kun opnå en stærkere og sundere krop, men det kan også hjælpe dig til et andet livsperspektiv, som uundgåeligt vil øge din livskvalitet.

 

1. Du får et bedre selvbillede

Det er en velkendt faktor, at vores selvbillede ændrer sig i takt med, at vi træner. Og det er en vigtig pointe, for den måde, som vi ser og opfatter os selv på, har en kæmpe indflydelse på, hvordan vi er over for andre. Her mener vi ikke kun det fysiske billede, som vi møder i spejlet, men også den mentale opfattelse, som vi har af os selv.

Når vi er aktive og dyrker fitness, så viser vi, at vi tager ansvar for vores liv, at det er os, som har kontrollen. Og når vi føler, at kontrollen er i vores hænder, så føler vi os stærkere og mere selvsikre. Det gør, at vi har en vis robusthed over for livets op- og nedture.

 

2. Du får mere energi

Hvis du aldrig føler, at du har nok tid eller energi, så hjælper det paradoksalt nok at træne og bevæge dig. For motion kan nemlig ses som en slags hormonboost, der gør en masse godt for din krop, herunder at reparere og forynge den.

Fitness sætter gang i din forbrænding med det resultat, at du vil føle dig frisk og parat på, hvad end livet har tænkt sig at kaste i din retning.

 

3. Du bliver mere klar i hovedet

Fitness giver dig ikke kun fornyet fysisk energi, men også fornyet mental energi. På samme måde som motion nærmest ”genstarter” kroppen, så ”genstarter” motion også din psyke.

Livet omkring os stopper ikke, og når det bare bliver ved med at køre fremad i fuld fart, så kan vi nogle gange godt miste overblikket over, hvad der er vigtigt for os. Og den bedste måde at få klarsyn på er ved at bevæge os, for når vi ændrer vores fysiske tilstand, så vil vores mentale tilstand også følge med i ændringen.

 

4. Du bliver mere modstandsdygtig

Når vi træner, stresser vi kroppen for at få den til at forandre sig. Det kan være alt fra mindre fedt, mere muskelmasse eller bare en generel øgning af fitness. Pointen er, at vi ikke kan forandre os uden en form for belastning.

Og som vi fortsætter med at belaste kroppen med fysisk stress, så lærer vi undervejs også os selv, at vi er i stand til at blive en stærkere og bedre udgave af os selv. Det er en vigtig læren at have med sig i livet, når vi uundgåeligt kommer til at møde modstand af den ene eller anden art.

For uanset hvad skæbnen byder på, så ved vi, at vi kan overvinde dem og komme ud på den anden side som et bedre menneske.

 

5. Du lærer at sejre gennem dine fejl

Fitness lærer os at fejle – der er ingen, der er blevet til en atlet over natten. Men fitness lærer os også, hvordan vi kan lære af vores fejl, og hvad vi skal gøre anderledes næste gang for at lykkes med noget. Når man fejler, er man således ikke mislykkedes – det er man kun, hvis man giver op. Når man fejler og lærer af sine fejl, så kan vi atter rejse os og fortsætte med en oplevelse og erfaring mere i bagagen.

CBD-olie er en god makker til træningen

Oplever du lang restitutionstid eller mange muskelsmerter efter du har trænet, eller døjer du med meget inflammation? Hvis du kan relatere til dette, så kan det være at du skal forsøge dig med CBD-olie. CBD virker nemlig antiinflammatorisk og kan hjælpe dig med dine smerter, hvis du har trænet meget. Desuden virker det generelt sundhedsfremmende og kan hjælpe dig til mere velvære. Derfor er det en rigtig god idé at indtage CBD i forbindelse med din træning.  Læs videre

Fem gode tips til at spise dig sund

Dette indhold er sponsoreret

De fleste drømmer om at spise lidt sundere i hverdagen – men endnu flere af os har usædvanlig svært ved at overskue omfattende kostplaner, hvor det er forbudt at spise både det ene og det andet. Derfor er der på denne side samlet 5 gode tips til at spise dig sund, så du kan udvælge dem, du tror, der vil gøre den største positive forskel for dig i din hverdag. Disse råd kan også anvendes til sommerfesten eller fødselsdagsfesten som inspiration til en sundere madlavning og servicering. Ønsker du helt at slippe for madlavningen men samtidig at bevare et sundt udgangspunkt, så er det også muligt at finde hjælp i køkkenet til festen.

Sunde(re) snacks og sundt fedt

De fleste kender dette scenarie. Det er blevet fredag aften, endelig weekend og de fleste personer og familier har tradition for at fredag aftener er lig med hygge foran fjernsynet, hvor der skal hygges med en fyldt slikskål. Men behøver det at være sådan? Hvis du selv føler at du har et problematisk forhold til bland selv slik, og gerne vil skrue lidt ned for sukkeret, kan du i stedet vælge at forkæle dig selv med en stor skål mandler, nødder og rosiner. Denne løsning virker måske ikke lige så fristende, men kan faktisk være utroligt indbydende og lækkert. En stor fordel er at den efterlader dig mæt på den gode måde. Det samme gør sig gældende med sundt fedt. I stedet for helt at undgå fedt bør du i stedet være bevidst om, hvor det kommer fra. Få det gode fedt fra avocadoer, nødder, kerner, frø, oliven, fed fisk og koldpressede olier. På den måde får du et højere stofskifte, længere mæthedsfølelse, bedre koncentration, blødere hud og mere energi i hverdagen.

Mindre portioner

Mange af os har tendens til at spise, alt hvad der er på tallerkenen, selvom vi er mætte i forvejen. Undgå derfor overspisning ved ganske enkelt at spise et måltid af en mindre tallerken, eksempelvis en frokosttallerken, eller spise morgenmad af en mindre skål i stedet for at vælge den store dybe tallerken til morgenmåltidet.

Spis hvidløg og fisk

Noget du derimod gerne må overspise og fylde op af, er dit forbrug af hvidløg. Det lille løg kommer med mange gode kvaliteter, blandt andet styrker det immunforsvaret, dræber skadelige bakterier, sænker dit blodtryk og kolesteroltal, forebygger hjertekarsygdomme og fremmer stoffet serotonin, som både virker antidepressivt og lindrer stress og gør dig tilpas.

Det samme gør sig gældende med fisk. Hjernen består af næsten to tredjedele fedt, hvoraf en stor del er omega-3 fedtsyre. For at hjernen kan fungere optimalt, skal du tilføje denne fedtsyre, som du får fra blandt andet fed fisk, rapsolie, hørfrø og valnødder.

Glem ikke ingefær og de gode snacks

Ingefær indeholder også en masse gode kvaliteter. Det lindrer blandt andet kvalme, forebygger blodpropper og sænker kolesteroltallet – og dette er bare et udvalg af de gode grunde til at spise ingefær hver dag. Det indeholder også mere end 50 antioxidanter, der hjælper med at neutralisere og stabilisere skadelige stoffer fra røg og forurening, som heller ikke er gode at indånde og som svækker både sind og humør.  Derudover kan du få styr på sukkertrangen ved at spise sunde mellemmåltider formiddag og eftermiddag, så du holder dit blodsukker stabilt.

Derfor kommer du i form med hardball

Ønsker du ligesom så mange andre at komme i bedre form, men mister hurtigt motivationen eller synes det er kedeligt at træne. Det er faktisk muligt at gøre motion sjovt, og komme til at nyde den tid som du bruger på at komme i bedre form. Det handler egentligt bare om at lave nogle aktiviteter som du holder af, og som du synes er sjove og som du måske kan lave med dine venner.

Flere bruger hardball til at komme i form med, fordi det kombinere disse ting. Det betyder at du næsten ikke lægger mærke til hvor udmattet, svedig og ofte ret øm, du bliver af hardball, fordi du er så optaget af den sjov, som det også giver. Dermed har du lyst til at komme tilbage, og være aktiv igen. Læs videre

Sådan laver du mad med CBD

CBD er i de seneste år blevet mere populært, og der findes mange forskellige måder at bruge det på. Blandt andet findes det i cremer og vingummier. Flere vælger også at tilføje det til deres mad, så både smagen skjules, samt at det i højere grad inkorporeres i hverdagen.

Der er flere fordele ved dette, og det kan gøres relativt nemt. Det er dog en god idé at have styr på et par ting, før du kaster dig ud I at lave mad med CBD. Nedenfor får du et par tips til, hvad du kan gøre, og hvad du skal være opmærksom på, når du laver mad med CBD. Læs videre

Med simply.com kan du starte en madblog

Flere og flere begynder at starte deres egen madblog. Der har aldrig været så meget fokus på kost og motion, som i disse dage. Hver dag kommer der en ny kur, som man bør følge. Hver dag kommer der også en ny form for motion, som anbefales. Det kan være meget svært at følge med hvis man ønsker kun at foretage sig de nyeste ting.

Hvis du føler, at du er god til at se på tendenser og have en forståelse for hvad der sker i samfundet, så kan du starte din egen blog. På den måde kan du i stedet for at sidde og kigge på, selv lave en blog og en hjemmeside.

Har du meget viden om for eksempel kost eller motion, så er det oplagt at gøre disse områder til omdrejningspunktet for din blog. Det vil gøre, at folk kan få rigtig meget ud af din blog. Du kan bruge en simply.com rabatkode til at komme i gang med hjemmesiden.

Læs mere hvis du ønsker at få rabat på din første hjemmeside.

Lær andre hvad du selv vil lære

Har du selv forsøgt at blive klogere på kost og motion i mange år så kan det være, at du har en masse viden, som du ønsker at give videre. Denne viden kan du give videre ved hjælp af internettet. Det er dog vigtigt, at du spørger dig selv, om du rent faktisk har noget, som kan give værdi for resten af internettet.

Hvis du selv mener, at svaret er ja så kan du gå i gang med det samme. Du vil uden tvivl få rigtig meget ud af det hvis du vælger at starte en blog og lære andre mennesker nogle af de ting, som du selv ved.

Det er godt at lave en blog med flotte billeder. Så har du været inde og bestille dit webhotel og dit domæne så handler det om at få taget nogle gode billeder. For uanset hvor god du er til at formulere dig vil det være ligegyldigt hvis ikke du formår at videreformidle dit budskab på en visuelt lækker måde. Brug derfor noget tid på at tage nogle billeder og find din helt egen stil når det kommer til billeder.

Vælg et domæne der er anderledes

Det er også meget essentielt, at du ikke bare gør det samme som alle andre. I stedet for at gøre hvad alle andre gør, så er det vigtigt, at du tænker meget over, at det skal være originalt. For hvis ikke du formår at adskille dig fra alle de andre så kommer du aldrig langt.

En ting du kan gøre er at tage billeder fra en anden vinkel end alle andre. Det vil gøre, at folk med det samme får skærpet deres opmærksomhed og i bedste fald ender det med, at de bliver.

9 grunde til at dyrke pilates

Pilates adskiller sig fra andre træningsformer, såsom styrketræning og yoga, da det går ind og fokuser på at arbejde med de mindre muskler. Det er bygget op til at være skånsomt, samtidigt med at du får arbejdet med muskler, som du aldrig har brugt før. 

Navnet pilates kommer fra skaberen Joseph H. Pilates. Joseph H. Pilates var oprindelig fra Tyskland men emigrerede til USA. Han åbnede et fitnesscenter i samme bygning som New York City Ballet. Dermed tiltrak pilates automatisk en masse dansere.

Joseph H. Pilates gav følgende løfte om pilates: ”Efter første gang mærker du en forskel, efter 10 gange kan du se en forskel, og efter 30 gange har du fået en ny krop.”

Her er 9 grunde til at dyrke pilates, hvis du stadig ikke er overbevist. Læs videre

Er du glad for lækker mad? Tre tips til at gøre den sund og interessant

Havregryn, gulerødder og vand… Sådan behøver menuen slet ikke at lyde, hvis du går og drømmer om en sundere hverdag. Er du glad for lækker mad, men ønsker du på samme tid at tabe dig et par kilo? Du kan sagtens kombinere lækker kost med vægttab. I denne artikel kan du finde tre enkle tips til, hvordan du bærer dig ad med dette.

Sund takeaway i høj kvalitet

Når folk har tømmermænd, eller ikke orker at lave mad, kan de ofte ty til at bestille take-away. Bør jeg ikke gøre dette længere, hvis jeg ønsker at tabe mig, tænker du nok. Svaret er jo, det kan du godt. I dag findes der enormt mange restauranter som lever sund takeaway i høj kvalitet. Derfor kan du sagtens bestille mad udefra, selvom du er i gang med et trænings- eller vægttabsforløb.

Det vigtigste er her, at du gennemsøger markedet. Står du eksempelvis og skal holde stor fest, men ønsker at forkæle dine gæster med sund mad, skal du blot finde det bedste sted at bestille dette fra. Du vil hurtigt finde ud af, at det er muligt både at finde konfirmationsmad, nytårsmenuer, påskefrokostmenuer og meget andet, som tilbyder et sundt og varieret sortiment af retter.

Gør det til en sport at finde på sunde, lækre retter

Man kan vælge at se et vægttab fra to vinkler: Det kan enten være træls, at du nu skal til at lære at lave andre retter, og måske har du ikke engang lyst til at skulle i gang med de sunde alternativer. Du kan også vælge at se på det som en sjov udfordring. Er det virkelig muligt at gøre den sunde mad lige så lækker, som de usunde alternativer? Kan dine børn eller din partner også lide den sunde mad, eller hvad skal der til for at de også sætter pris på de nye retter? 

Hvis du gør det til en sport at finde sunde, lækre retter, vil det pludselig ikke være en træls aktivitet at være på kur. Det vil derimod være en udfordring lige såvel som det er en udfordring at træne op til et halvmarathon eller lære et nyt sprog.

Variation er guld

Et af de vigtigste råd, hvis du ønsker at begynde at spise sundt, er at variere kosten. Det betyder, at selvom du har fundet på en god og fantastisk ret, er det vigtigt, at det ikke er den, som står på menuen alle ugens syv dage. Pludselig vil du ikke finde den interessant længere, hvilket vil være en skam.

På samme tid er det vigtigt, at du får de rigtige proteiner, kulhydrater, mineraler og så videre, når du er på kur. Prøver du eksempelvis en tid, hvor du lever uden at spise store mængder at kød, er det vigtigt, at du er bevidst om, at du skal få proteiner andetsteds fra. Hvis ikke du er opmærksom på dette, vil du måske komme til at mærke en ændring i dit energiniveau. 

Derfor: Spis forskellige retter og husk at giv kroppen den fornødne mængde af proteiner, kulhydrater og fedt. 

De største øjenbryn- og vippetrends i 2020: Naturlig WOW-effekt uden skadelig kemi

Hvordan, vi styler vores bryn og vipper, er de seneste år blevet mindst lige så vigtigt som hvordan, vi sætter håret eller sammensætter vores outfits.

Der har gennem tiderne været utallige skønhedsidealer, man som kvinde skulle leve op til, også når det gælder øjenbryn og øjenvipper: Lige fra det gamle Grækenlands sammengroede unibrows, middelalderens ikke eksisterende, glatbarberede bryn og høje pander, til 60’ernes tykke, markante vipper ala Twiggy eller 90’ernes ultratynde bryn, der stadig plager mange af os den dag i dag. Heldigvis er tiderne skiftet og i 2010’erne tog de lange, forførende vipper og fyldige, buskede, naturlige bryn ala Cara Delevigne igen indtog.

Men hvad kan vi forvente af trends inden for bryn og vipper i 2020, og hvordan kan du komme med på bølgen allerede nu, uden at skulle udsætte dig selv for skadelig kemi og extensions? Det får du svarene på her:

Større, længere og mere markante end før

Øjnene er et direkte vindue til sjælen, siger man, men de er også det første, man får øje på, når man møder et menneske på sin vej. De kan være forførende eller vagtsomme, ja der er nærmest en uendelighed af ting, vi kan udtrykke blot med vores øjne og bryn. Øjnene er derfor et af de ansigtstræk, vi kvinder altid fremhæver mest for at understrege vores egne personlige træk eller skille os ud fra mængden. Derfor giver det også rigtig god mening, at der ligesom i modeverdenen, hele tiden kommer nye trends i spil, når vi taler styling af øjenbryn og øjenvipper.

Kvinders stilen efter øjne med naturlig WOW-effekt skinner tydeligt af på vores daglige skønhedsrutiner. Man ser derfor i højere grad at kvinder får lavet vippeforlængelser, permanent farve af både vipper og bryn, vippeløft og regelmæssigt professionel øjenbrynspleje, mens der hele tiden kommer nye innovative makeupprodukter på markedet til både vipper og bryn.

I 2020 kan det næsten ikke blive markant nok. De naturlige bryn er mere buskede end før, sat perfekt med gennemsigtig brow gel eller ved og signalerer: “I woke up like this”. De må gerne stritte lidt ekstra og skal børstes opad og lidt mod groretningen, så de ser ekstra fyldige og buskede ud. Man skal ikke længere tegne dem alt for markant op, ja det må faktisk helst ikke se ud som om de er stylet overhovedet, men de skal fylde så meget som muligt.

Øjenvipper skal på samme måde også have ekstra længde og fylde i 2020, og så er det yderst trendy at eksperimentere med pang-farvet øjenmakeup og mascara, så WOW-effekten understreges og de ultra lange vipper bliver “center of attention”.

Produkter vi ikke kan leve uden

Men hvordan får man forførende, lange øjenvipper uden at skulle smøre flere lag mascara på hver eneste dag, eller fyldige bryn, der kan styles så de stritter helt perfekt, men stadig så naturligt, at det ser ud som om, man ikke har brugt længe foran spejlet?

I 2020 er en serum til øjenvipper eller øjenbryn et uundværligt redskab til netop dette og flere kvinder vælger i større stil at inkorporere god, daglig pleje af både vipper og bryn, i deres makeuprutine. Sådanne serummer hjælper med at forlænge hårenes vækstcyklus, så vipperne eller brynene styrkes, hårene vokser i længere tid, og du som resultat kan få længere og fyldigere naturlige vipper og bryn.

Tidligere har man ikke tænkt på at pleje sine vipper og bryn, men i stedet gjort stor brug af både pincet og makeup for at følge skønhedstendenserne. I dag er der kommet andre boller på suppen, og det er nu på mode at booste den naturlige vækst af både vipper og bryn, så man kan fremhæve sine naturlige ansigtstræk, uden det ligner, at man har lagt særligt meget arbejde i det.

Udover serum til vipper og bryn er must-have produkter i 2020 også en god mascara, neonfarvet makeup til både vipper og øjenlåg og selvfølgelig et godt sæt af makeup til øjenbrynene med bl.a. børste, brow-shadow og ikke mindst en gennemsigtig brow gel, der kan fiksere de buskede bryn og holde det fyldige, naturlige look i skak hele dagen.

Find den rette serum til vipper og bryn

Der er utroligt stor forskel på de forskellige serummer på markedet, når det handler om ingredienser og aktive stoffer. Nogle indeholder skrappe stoffer, der kan være direkte skadelige for din hud, mens andre er baseret på mildere ingredienser, der plejer og styrker huden og hårsækkene.

Drømmer du om at få længere øjenvipper med vippeserum eller fyldigere bryn med brug af øjenbrynsserum, så er det altså vigtigt, at du overvejer hvilken serum, du udsætter dine vipper og bryn for, så du både får en god effekt af produktet og samtidig undgår gener. Gå gerne uden om serummer, der indeholder prostaglandiner eller mineralske olier, da disse stoffer kan virke hormonforstyrrende, allergi- og kræftfremkaldende, og så vælg i stedet en vippeserum eller øjenbryn serum, der er rig på bl.a. biotin, arginine, hyalyronsyre, b-vitaminer og koffein, der alt sammen plejer huden og stimulerer hårsækkene i dybden. Huden rundt om øjnene er ekstra sensitiv, så det er vigtigt, at du passer godt på den og undgår de skadelige stoffer.

Hos HairLust kan du få en vippeserum og øjenbrynsserum, der er særdeles velegnet til selv sarte og sensitive hudtyper, og de er begge helt fri for prostaglandiner og mineralske olier, HairLust’s øjenvippeserum har endda fået den bedst mulige vurdering, Kolbe A, hos Forbrugerrådet Tænk, hvilket betyder, at den er helt fri for skadelig kemi.

Så er det bare at forkæle dine naturlige vipper og bryn med en skøn serum hver morgen og aften, så du også kan komme med på bølgen og få de vilde, markante bryn og de forførende lange øjenvipper, som 2020 i dén grad kalder på.