Sådan kan du optimere din træning

Det bedste du kan gøre for at holde din krop sund og i god form, er at motionere regelmæssigt og tænke over, hvad du spiser. Det kan dog være svært at vurdere, om man udfører den rigtige træning som nybegynder.

Du vil sikkert, ligesom de fleste andre, gerne have så meget ud af din træning som overhovedet muligt. For at hjælpe dig på vej, er der her givet tips til optimering af styrke- og konditionstræning samt en lille huskeregel, som er vigtig i forbindelse med alle typer træning.

Tips til at optimere din styrketræning

Det vigtigste at huske på, når man er nybegynder indenfor denne type træning, er at tænke på din form, når du løfter eller laver øvelser.

Den rigtige form kan gøre, at du får mest muligt ud af de øvelser du laver, og aktiverer de rigtige muskelgrupper, samtidig vil det hjælpe dig til at undgå mulige skader. Til mere hjælp med dette kan du hurtigt finde guides på YouTube.

Et andet tip, er at tage et kosttilskud, som også kan hjælpe dig med en mere optimal træning, da du vil have mere energi. Det mest anerkendte kosttilskud til folk, som dyrker styrketræning, er kreatin.

Tip til at optimere din konditionstræning

Når det kommer til konditionstræning, så er det vigtigste at fokusere på din vejrtrækning under træningen. Du vil nemlig have nemmest ved at gennemføre din træning, og få mest ud af det, hvis du lærer at kontrollere din vejrtrækning. Dette kan man også finde hjælp til på YouTube.

Denne form for træning handler om kredsløbet, og hvis du har godt styr på dine åndedræt, så vil du også automatisk kunne få bedre gang i dine indre kredsløb hvilket vil gøre dig i stand til at holde til mere.

Et generelt tip til alle former for træning

Et tip, som kan bruges i forbindelse med alle former for træning, er at holde pauser. Det kan lyde spøjst, at en del af din træning bør være, at du ikke træner, men det er rigtig nok.

Træning nedbryder nemlig de muskelgrupper, som du har brugt under øvelserne. Det er under afslapningsperioden, at de bygges (stærkere) op igen. Derfor er det meget vigtigt, at du lader din krop slappe af.

Det er også derfor folk har rutiner, hvor de én dag træner arme og så træner de ben dagen efter. Dette lader dem træne flere dage om ugen, men stadig lade de forskellige muskelgrupper holde pause.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.